Skrolla längst ner på sidan för -En kortare beskrivning om Skapande dans & Att lära med kroppen......



söndag 20 november 2011

Partitur i tårar....:(

Pluggar & gråter samtidigt...Kursen handlar om min Identitet, Hälsa & Fördjupat Konstnärsskap...allt som hänt i mitt liv senaste tiden hamnar i mitt partitur(slutkoreografi), det måste vara en meninng, en slags bearbetning! ...

saknar dig P/g

Dikt som jag tagit med i partituret:
Jag faller ...
Ligger gömd under lövens tunna blad.... …
Vill bara somna bli ett ,ligga kvar..
Vill ha mig tillbaka bli den jag en gång va ...
Bli mig igen allt det där varma vackra som du sa …
Är långt in i själen, fruset hjärta mot snart frusen mark..
Känner sista solens strimma & känner liten styrka tar mig upp reser mig stark…
Orkar inte ger upp släpper taget fångas upp ...
Fångas av en vind Håller mig ,håller om mig värmer mig blundar
Tillbaka Dit där allt en gång var bra…
Här var Allt, Allt var en gång bra hör din röst allt som var du… minns nu…
Lova Orka lyssna, hör mig, orka vänta, känn mig se mig rör mig...
Allt tar tid jag tar tid lyft mig när jag tvivlar ...
Andas mig luft led mig håll mig håll min hand....
släpp mig aldrig håll så hårt du kan......
Se mina steg ge mig mod att våga gå …
Hjälp mina ögon hjälp mig att se ….
Se allt i livet som får själen & le..
Ser dig känner dig överallt det är dig jag hör …
Blundar & ler du är här ….jag vet… Känner din närhet …

Håll mig släpp mig aldrig…





2 kommentarer:

  1. Så vacker dikt Gunilla,jag blir så rörd!Har du skrivit den?Kram <3

    SvaraRadera
  2. Tack <3 Ja den ..den representerar en del av vår familjs senaste år.... En kamp tillbaka till livet efter sorg & saknad...att ena dagen vilja ge upp, andra dagar fylls av kärlekens styrka vi ger varandra & hopp om att vi faktiskt är "nära" efter detta :)....<3

    SvaraRadera