Skrolla längst ner på sidan för -En kortare beskrivning om Skapande dans & Att lära med kroppen......



torsdag 2 februari 2012

Uppdrag- inspirera flera! :)

Imorgon ska vi ha planeringsdag på mitt arbete & ska sitta med näsorna i papper......
Då tänkte jag försöka lätta upp, mjuka upp & sprida lite glädje med någon eller några övningar för mina kollegor, beroende på hur mycket tid som jag får avsatt dvs.
Det får inte bli för komplicerat, inte för luddigt & gärna lätt att ta till sig för alla....så  här är några jag funderar på:
-GÅ RUNT I RUMMET...1 STANNAR ALLA STANNAR 1 GÅR ALLA GÅR.

-GÅ AXELMOTAXEL 2&2...1 ENSAM KOMMER TILL DEN ANDRA "UDDEN" SLÄPPER & SÖKER ANNAT PAR.

-STATY PÅ 8, IN & UT, I 3 OLIKA NIVÅER.

-STORSPEGEL

-GÖR SOM JAG, HUR DÅ? VÄNTA & SE....

....Svårt att välja, vi får se vad som passar imorgon!

En grej som jag förberett iallafall är en varsin uppgift:
Jag tänkte att vi skulle skapa en varsin "Matteburk" ur Annika Thisners bok- Matte på burk.
Siffran:
0.Liten & extra fin så att man lockas att öppna den....& där i finns ingenting.
1.En tydlig klocka med tim- & minutvisare som barnen kan vrida på.
2.Två små lika dana dockor med detaljer.
3.Tre plastspindlar som det är lätt att räkna benen på.
4.Fyra par långbyxor i olika stl. och färger. med prislappar som 25. 50 100 & 200.
5.Fem kulor i olika stl. & färger.Av olika material.
6.Sex likadana tärningar.
7.Sju inplastade kort med veckodagarna.
8.Fyra par dockskor med olika färg & utseende.
9.Nio tårtljus uppdelade på tre färger.
10.Tio fjädrar i olika färger.
+(Fiskebåt med  blått hav, tolv fiskar, skattkista, sexton vackra pärlor.
+(Talrulle, tygremsa med 1-10)

Alla burkar ska vara  i olika sorters former & stl, som möjligt. & sedan använda bokens alla olika tips på lekar & sånger.

Kul att alla får engagera sig & vara delaktiga i ett gemensamt projekt, jag tror faktiskt att det blir lättare att ta till sig & faktiskt använda sig av materialet då med glädje
......... Kul med små "över(ask)ningar också!

Hoppas på bra respons imorrn, tar bilder på verken & lägger upp senare.....
godnatt <3<3<3
/g


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar